Ridlektion på ORK 27/5-2013

Bruno heter hästen jag fick rida i Måndags. Han är en stor brun härlig häst som är väldigt mysig. Eftersom det var så härligt väder ute red vi ganska länge ute i skogen och sen inne i manegen.
 
Som vanligt skrittade vi fram en stund runt manegen innan vi red ut. Det var ju väldigt varmt i manegen och alla hästarna tyckte nog det var väldigt skönt att få komma ut i skogen. Bruno var väldigt framåt och glad hela tiden. När vi skrittade i skogen höll vi oss mest på stigarna men vi gick även över lite diken och red "slalom" mellan några träd. När vi hade varit ute i skogen en stund red vi tillbaka till manegen och travade runt fyrkanten. Bruno var väldigt pigg och bjöd hela tiden framåt vilket var jätte kul såklar:) Men iallafall travade vi in på A volten och gjorde oss beredda för vänster arbetsgalopp. När vi travat ett tag på volten med tränat ställning och böjning fick vi ta en liten galopp. Bruno som var väldigt taggat stack iväg med mig de första gångerna rätt genom hela manegen hehe men efter att jag sakt till han lysnade han fint igen. När vi hade tränat både höger och vänster arbetsgalopp och saktat av fick Bruno långa tyglar så att han kunde skritta av längst fyrkantspåret. 
 
Tycker ridlektionen gick jätte bra och jag är jätte nöjd över Bruno trots att han drog iväg med mig lite.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0