Ridlektion på ORK

Hoppträning 18/3-2013

Idag fick jag rida en pigg ponny vidnamn Fidelie. Fidelie är ett brunt gotlandsruss på arton år. Trots hennes ålder är hon än av de piggaste ponnyerna i stallet och älskar att hoppa!
 
Vi började lektionen med att skritta fram som vanlig. Långa tyglar längst fyrkantsspåret. Efter ett par varv kortade jag upp tyglarna och började jobba henne i trav. Hon gick riktigt fin framåt och stack inte iväg en ända gång (Vilket hon gör ibland när hon är riktigt pigg) När vi hade ridit fram ordentligt gick vi in på två volter och hoppade fram över några små hinder. Idag hoppade vi bara små hinder för att träna vägarna och omhoppningsvängar. Fidelie var såå duktig och flög över alla hinder. Dock slarvade jag lite och tappade bort vägen, men det var vara till att ta om det och det gick jätte bra. Sen skrittade vi såklart av efter att ha hoppat ett antal gånger.
 
Är jätte nöjd över Fidelie. Hon gick fint framåt och hoppade riktigt fin! Är super nöjd med dagens ridlektion:) Hon fick mycket beröm av mig<3
 
Har fixat lite med designen och headern, om ni inte ser det kan ni trycka f5 eller cmd R på Mac:)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0