Ridlektion på Louie

Hej alla! Kom precis hem från ridklubben efter ett riktigt toppen ridpass med Louie! Tänkte att jag drar igenom vad vi gjorde nu!
 
Okej, Vi började lektionen med att skritta fram längst fyrkantspåret. Redan då tyckte jag att Louie verkade ganska pigg vilket var jätte kul! När det hade fått skitta fram så kortade vi upp tyglarna och red in på en ridväg som såg ut som ett ruter. Alltså ett ruter mitt i manegen men konor som markerade vart man skulle svänga. Där tränade vi hästarna på att vara böjda och ställda när vi svängde runt dem runt kornorna och på att de skulle vara raka vägen imot kornorna. Sen gjorde vi samma sak i trav. Louie lyssnade jätte fint. Blev dock lite stark ibland bara. Sen så galopperade vi även lite på A och C volterna, vilket gick toppen! Sedan satt vi av och skrittade av hästarna från marken.
 
Tycker lektionen var väldit rolig. Louie bjöd fint framåt och verkade också tycka det var kul:) Så jag längtar såklart redan till nästa ridlektion!


Kommentarer
Fanny

Låter som en bra lektion, kul att det gick bra! :)

Svar: Hehe, tack=D
Majia

2013-03-07 @ 11:00:04
URL: http://fawila.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0