Dagens ridpass på ORK

Har varit och ridit lektion på ridklubben idag, så tänkte dra igenom vad vi gjorde och så. Idag fick jag rida en mysig häst vid namn Chili. 
 
Vi började lektionen med att skritta fram längst fyrkantspåret på långa tyglar. Idag skulle vi rida kadrill övningar. Efter att vi hade skrittat fram kortade jag upp tyglarna och började jobba han. Vi red par och par snett igenom, på halvvolter och på hela volter. Hela tiden skulle vi mötas och försöka hålla samma plats. Chili var jätte duktig hela tiden. Vi gjorde övningarna i både skritt och trav. Sen hände lite saker som nog inte skulle hända, det var en helikopter som flög över ridhuset, även om den flyger så högt låter det väldigt mycket. Så Chili blev väldigt rädd och bockade lite så att jag tappade ena stigbygeln. Jag fick hålla fast mig med ena stigbygeln och klämma åt med högerbenet vars stigbygel jag hade tappat. Chili stannade såklart sen men när jag hoppade av fick jag kramp i benet... Så det gjorde väldigt ont kan man säga (!) Men när det gick över hoppade jag upp igen och vi fortsatte ridpasset. Vi gjorde övningarna ett tag till och tog sen även en galopp på A och C volten i höger varv. Sen skrittade vi av innan vi tog in hästarna i stallet.
 
Tycker ridlektionen gick jätte bra och Chili skötte sig såå fint. Är jätte nöjd!


Kommentarer
Sofie

Sv: bara bra! Vad ska du göra på lovet? :)

2013-03-26 @ 22:44:41
URL: http://sofiejansson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0