7/6-2013 Nationaldagen

Godmorgon alla fina bloggläsare! Idag är det sjunde Juni! Med andra ord sveriges nationaldag. Jag vaknade ganska tidigt idag. Redan vid sex men somnade om en timme innan jag gick upp. Är verkligen jätte pigg idag och taggad för en härligt dag i stallet! Ja som sagt ska jag snart ut och rida och senare idag ska jag vara hemma och städa mitt rum. Inte världens roligaste att städa rummet men det måste ju göras! 
 
Tänkte dra igenom helgen lite. Imorgon tar min kusin studenten så då ska jag åka hem till han senare imorgon kväll tillsammans med min familj för att vi ska gratta och ge han lite presenter och så. Det ska bli väldigt roligt! Drar såklart till stallet på dan. På Lördag ska jag inte göra så mycket. Kanske vara med någon kompis på dan och senare på kvällen blir det väll ridning såklart. På Söndag är det tårtkalas på ridklubben. Så då tar jag självklart med mig kameran och knäpper några bilder som säker kommer komma upp här på bloggen. Tårtkalaset är en uppvisning i manegen som ridskolan anordnar. De brukar ha ett tema som de gör olika ridprogram till. Väldigt roligt att se på och de som rider och gör de här är otroligt duktiga! Sen efter showen så har alla som ramlat av på ridklubben bakat tårtor som de tar med till kaffeterian. Det är verkligen jätte mysigt och en bra avslutning på en bra ridtermin! Nu i år har jag inte ramlat av en enda gång så jag slipper baka en tårta. 
 
Om två veckor ungefär är det sommaruppehåll på ridklubben. Hästarna på ridklubben går några veckor till då det är ridläger med senare får ju även de ledigt några veckor. I år ska jag inte på ridläger utan ska bara rida hos mina grannar. Det kommer verkligen att kännas konstigt att inte träffa några av ridskole hästarna men jag kommer ju träffa dem till hösten igen, eller ja sent i Agusti! Nu alla fina bloggläsare ska jag gå ut en stund i det super härliga vädret. Man får ju passa på när det inte är dåligt väder, eller hur! Vi hörs säkert senare idag eller imorgon kramar Maja:)
En gullig bild på min brors katt Lordi!
 


Kommentarer
Lydia

Fin blogg! Fråga gärna något i våran frågestund :)
http://teeamjump.horseworld.se/?p=401#comments

2013-06-06 @ 12:08:30
URL: http://teeamjump.horseworld.se
Tussie & London - dressyrekipage

Sv; Eller hur :D

2013-06-08 @ 17:34:05
URL: http://londonryttaren.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0