Ridlektion på Mirage

Okej! Idag så var jag på ridlektion på ridklubben! Jag fick rida en häst som heter Mirage barbacka. Mirage är en gullig häst som jag verkligen gillar. Vi började lektionen med att skritta fram kring fyrkantsspåret. Sen började vi gå in på en väg som såg ut som ett "timglas" om ni tänker er hur ett timglas ser ut och på mitten var det portar (Gjorda av röda konor) Som man skulle göra volter i. Mirage ställde och börjde sig jätte fint och gick stundvis i jätte fin form. Vi arbetade mycket i skritt idag och fokuserade mycket på ställning och böjning. Även på skänkelvikningar. Senare så började vi arbeta hästarna i trav. Det gick bra till slut fast han testade mig allt lite genom att göra ett litet bakutsprång och stanna lite då och då;) Heheh... Men efter att han fjantat lite så lyssnade han jätte fint och jag blev sååå nöjd över Mirage och han fick många klappar och kramar<3 Lektionen var jätte kul och jag var jätte nöjd över Mirage. Längtar redan till nästa Måndag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0