Ridlektion på ORK

Nu har jag precis kommit hem från ridklubben. Idag fick jag rida mysiga Marco. Kom i god tid till ridningen idag så jag ängnade mycket tid åt att ryckta och göra iordning honom inför ridlektionen.
 

Vi började lektionen med att skritta fram kring fyrkantsspåret på långa tyglar. Ridläran hade satt upp två hinder som ett brett V i mitten av manegen där det först var en vanlig bom och ett upphöjt hinder. Marco kändes jätte fin från början och skötte dig jätte bra i stort hela lektionen. Han var VÄLDIGT pigg och såg lite spöken ibland men annars var han jätte duktig den lilla busen haha;) Marco bjöd fint fram på hindren och jag tycker han lyssnade väldigt fint. Vi hann hoppa den lilla banan ca fem gånger. Efter att vi hade hoppat och arbetat lite på A och C volterna så saktade vi av och skrittade av. Är jätte nöjd med dagens ridlektion!
En lite lätt suddig bild på gulliga Marco<3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0