Dagens ridpass på Dokka

Har precis varit hos Dokka och ridit så tänkte dra igenom ridpasset nu! Vi började ridpasset med att skritta en stund i hagen. Jag lät Dokka gå på långa tyglar. Efter att Dokka fått skritta fram ett tag så kortade jag upp tyglarna och vi jobbade med lite ridvägar. Lite voltarbete också. Dokka gick på jätte fint. Efter att vi skrittat olika vägar ganska länge så bestämde vi oss för att rida ut på en liten tur också. Vi red lite i skogen men mest på lite små grusvägar här och där. Dokka blev riktigt pigg och stark så jag fick försöka hålla in henne lite ibland så att hon inte skulle flyga iväg hehe, pigg dam det där;) . Vi både töltade och travade ute innan vi skrittade hem till Dokkas stall. Tycker Dokka var jätte duktig och jag är jätte nöjd över henne! Idag red vi i ca 40 minuter så vi red inte jätte länge, men det räckte bra för idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0