Dagens ridlektion på Fabian

Nu har jag precis kommit hem från orustridklubb. Idag stod det dressyr på schemat! Jag fick rida super gulliga Fabian<3
 
Vi började lektionen med att skritta fram längstfyrkantspåret på långa tyglar. När vi skrittat fram dem ordentligt började vi arbeta hästarna mer. Vi gjorde serpentinbågar i både höger och vänster var för att verkligen mjuka upp hästarna. Efter att vi även gjort övningen i trav tog vi en liten galopp på A volen i höger varv.Fabbe arbeta verkligen på jätte fint! Efter galoppen började vi med skänkelvikningar. Vi arbetade mest i skritt och sen även lite i trav. Fabian arbeta på jätte fint. Tycker han var såå duktig och skötte sig så fint! Är jätte nöjd över honom<3 Efter att vi gjort övningarna så saktade vi av till skritt och skrittade av ordentligt. Tycker detta var en jätte bra lektion och jag känner att jag lärt mig mycket! 
En lite lätt suddig bild på Fabian med mobil kamran=)


Kommentarer
Kajsa

Hej nu är dagens blogg dragna, kika in och se om du vann, annars kan du vara med nu igen.

2013-02-18 @ 22:34:03
URL: http://spystina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0