Ridlektion på ORK

Var och red lektion på ridskolan igår så tänkte dra igenom vad vi gjorde och så. Det stod dressyr på schemat och jag fick rida en ponny vid namn Marco.
 
Vi började lektionen med att skritta fram längst fyrkantsspåret. Efter ett tag kortade jag upp tyglarna och började jobba han mer. I varje hörn av manegen gjorte vi tiometers volter där vi tränade på att hästen skulle vara böjd och ställd. Marco lyssnade fint till en början men började testa mig genom att stanna ett antal gånger. Blev lite sur så fick säga till han en gång och då lyssnade han bättre. Vi gjorde dehär övningarna i både skritt och trav. Det gick bättre i traven. Så vi fortsatte att jobba på volterna i trav. När vi hade gjort övningen i trav och skritt tog vi några galopper på långsidorna. Sen saktade vi av och skrittade av. Marco lyssnade väldigt fint i slutet av lektionen men  lyssnade inte riktigt på mig i början av lektion...
 
Tycker det gick helt okej idag. Inte jätte bra men absolut inte dåligt. Marco lyssnade för det mesta och jag tycker han var jätte duktig när han väl lyssnade på mig och inte testade mig<3 


Kommentarer
Amanda

sv: visst är han :D gillar hästen i din header, jätte fin!

2013-04-16 @ 15:19:32
URL: http://baraamandas.blogg.se
Maja

Sv: Tack!! :)

2013-04-16 @ 15:25:47
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Ida Andersson

sv: Tack! :)

Fin blogg!

2013-04-16 @ 15:38:22
URL: http://idaandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0